iOS. az iPhoneok operációs rendszere.
Járt utat járatlanért el nem hagytak. Időközben külön GPU (grafikus processzor-mag, új ablakkezelő-rendszer (fura így hívni egy ablakok nélküli grafikus felület esetében – mondjuk a Windows 8-ban sincs ablak a nevével ellentétben) gondoskodik a megjelenítésről. Újrarajzolták kétszer akkora felbontásban az összes rendszerikont másodjára, az összes hátteret, a menüket, de szinte észre sem lehet venni. Az fejlesztéseket követően az OSben az FPS (masodpercenkénti képfrissítés) a duplájára nőtt, de a több mint 4 év, és több mint 4 új modell esetében is szinte minden maradt a régiben.
Sokan állítják hogy már avul az OS, de annyira egyszerű és konzekvens a felépítése, hogy jó ez így ahogy van. Szerintem még nehány évet ki lehet bírni a designnal is. Egyszerű, letisztult.
Az igaz aspektus inkább az, ahogy 2012-ben még teljesen használható egy 5 éves mobil OS design, hogy mennyire előremutató és korát megelőző volt 2007-ben. Előtte, utána képek:
Kicsit csaltam mert a fenti képen nem a 2.0-ás rendszer hanem 4.0 van, ahol már nagyfelbontású volt a kijelző, viszont minden a menük grafikai elemei még azonosak voltak az 1.0-val.
Itt lejjebb viszont a 6.0-ás kép van leszámítva hogy hasonlítható legyen a 2.0-val.
Persze a felbontás időközben retina néven megduplázódott. Sajnos hacsak nem retinás mekin nézed, nem lehet átadni a nagyfelbontású kijelző élményét egy hagyományos monitoron. No one can be told what the retina is, you have to see it for yourself 🙂
Maximum lett egy hatalmas screenshot amit egy bankkártya méretű kijelzőn kell elképzelni ahol éles mint a gilette 🙂
(A képre klikkelve megtekintető eredeti minőségben. )
iPhone készülékről küldve